tisdag 9 maj 2017

Från A till Ö: B - Besvikelse

B - Besvikelse. En bok som inte levde upp till dina förväntningar.
Du såg verkligen fram emot att läsa den här boken. Anledningen spelar ingen roll. Men det slutade som en stor besvikelse.

Först hade jag väldigt stora problem med att komma på någon. Eller egentligen finns det ju en del att välja mellan, men jag kom inte på någon som jag hade blvit så besviken på att den platsade här. Tills jag kom att tänka på en som gjorde mig så besviken, ledsen och upprörd att mitt hjärta grät.

Bilden är länkad till mitt inlägg om den.
Robin Williams - När skratten har tystnat av Emily Herbert

12 kommentarer:

  1. Ja, den blev jag inte alls lockad att läsa efter att ha läst ditt inlägg...

    SvaraRadera
  2. Jag blev också jättebesviken på den här boken. En sådan fantastisk skådis förtjänar något mycket, mycket bättre i biografiväg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt den här boken gjorde så mitt hjärta brast. Robin Williams är värd en riktig biografi.

      Radera
  3. Lät ju ganska katastrofal.

    SvaraRadera
  4. Hm, det låter verkligen som en riktig besvikelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du gillar Robin Williams så ska du inte läsa den.

      Radera
  5. Mitt intryck när jag läser recensionen är cyniskt nog att det var någon som ville hålla sig framme och tjäna en hacka när hans död skulle få boken att sälja större upplagor. Bedrövligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var min analys också. Tydligen har hon, den så kallade författaren alltså, gjort det tidigare också. Det gäller ju att vara först. Jag tycker nästan det borde vara straffbart.

      Radera
  6. Ja detta var verkligen en besvikelse! Önskar fortfarande att jag inte läst den samt att det skrivs en riktig biografi som är en hyllning till Robin Williams och inte trams som denna bok är

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör mitt bästa för att glömma att jag har läst den. Sådana här böcker borde faktiskt inte få ges ut.

      Radera